sábado, 15 de maio de 2010

So long old friend.../ Até sempre velho amigo...

 -Ninja the cat passed away a couple of nights ago.
No big deal really,I´ve experienced far greater losses in life of Family and friends and after all, it was just a cat.
That´s what i told myself when i was about to burie him.
I placed his body in the woods under my favorite tree. You know !?- That one that resembles a slingshot whose trunk splits in two. 
But somehow i wasn´t feeling tranquil,what´s the matter ? i tought, Why do i feel so disturbed ?
I looked at the hole and placed the dead cat in it,i wanted to say a prayer but nothing came out.
I covered the hole with dirt...tears began to flow from my eyes and down my cheeks -What the hell ? Why am i dong this ? -Sissy boy,little girl, motherfucker -Stop crying !!!
Too late, beyond my own recrimination and control tears fell.
OKAY, I won´t fight this !,i´m too tired. My mind drifted 18 years back to the day i first saw Ninja.
It was just a little black fur ball, half starved and sick. He turned into a healthy good looking cat over the next few months.
He was a mean little bastard too,he loved to bite and scratch and he pissed all over the place driving me crazy.
And he lived a long life, 18 years is a long time for a cat.
Too long.
I stood up relieved and touching the split tree trunk, thanked it and asked the tree to watch over my little friend.
He will also become part of you now ! -said I to the tree.
I left, and a tune i used to love as a kid popped into my head.
So long old friend...

 Ninja 1992 -2010
-Ninja o gato, foi-se à um par de noites atrás.
Não é grande coisa realmente, tenho experenciado perdas bem maiores na vida,perdas de família e amigos e, afinal de contas era apenas um gato.
Foi o que eu disse a mim mesmo quando estava prestes a enterrá-lo.
Coloquei o corpo na mata debaixo da minha árvore favorita.Tu sabes!? - Aquela que se assemelha a uma fisga e cujo tronco se divide em dois.
Mas de alguma forma não me sentia tranqüilo, qual é o problema? Pensei eu - por que me sinto tão perturbado?
Olhei para o buraco e coloquei o gato morto neste,quis dizer uma oração, mas nada saiu.
Cobri o buraco com terra ... as lágrimas começaram a fluir de meus olhos para a minha cara, mas que inferno? Porque é que estou a fazer isto ? Panasca,menina,filho-da-puta-Pára de chorar!!! 
Tarde demais, para lá da minha própria recriminação as lágrimas caíram sem controle.
Ok, eu não vou lutar contra isto! estou demasiadamente cansado.
A minha mente retrocedeu 18 anos atrás no tempo até ao dia em que vi o Ninja pela primeira vez.  
Era apenas uma bolinha de pêlo preta, meio morto de fome e doente.Ao longo do tempo transformou-se num saudável e bonito gato.
Ele também era um bom cabrãzinho que gostava de morder e arranhar, mijava em todo o lugar e deixava-me fulo com isso.
Viveu uma vida longa, 18 anos é muito tempo para um gato.
Demasiado tempo.
Levantei-me aliviado e toquei no tronco da árvore agradeci-lhe e pedi a esta para tomar conta do meu amigo. 
Ele também tornar-se-á parte de ti agora. -Disse eu à árvore.  
Fui-me embora, e uma música que eu adorava quando era puto apareceu na minha cabeça.
Adeus velho amigo...

5 comentários:

  1. Oh I am so sorry for your loss. Our pets become such a part of our lives...the poem seriously made me cry...

    My daughters had a pet rat. We had her for a few years. She got sick and I had to take her to be put to sleep. I cried my eyes out...I said to the girl "I must look so stupid crying over a rat" But I seriously felt such a loss.

    ResponderEliminar
  2. Dawn , you are a good friend.
    All is well !
    I´m going to post this song, i just have to search for it in youtube.
    It belonged to an old Garfield cartoon.

    ResponderEliminar
  3. :((

    O Ninja agora está bem, tens de acreditar nisso :)
    O teu relato apesar de triste está lindo, transmite muito do que aqueles que amam os animais sentem!

    Um beijo and keep smiling, Ninja would like it ;)

    (se os animais são como nós... tu também fazes as mesmas coisas que ele fazia?! :P)

    ResponderEliminar
  4. Green ás vezes tb dou as minhas dentadas,...mas só quando elas me pedem !
    :)
    Beijos tesouro, gosto mt de ti !

    ResponderEliminar